klikk for forsideTil kontakt sideInformasjon om Djupevåg Båtbyggeri ASTil Båt Galleri
 

Spesifikasjon 32’ Sportscruiser

Hoveddata:    
LOA   9,75 m
Bredde   3,22 m
Dypgang:   0,85 m
Deplasement   3500kg
Fart:   35 knop

Skrog

Skroget er bygget som planende skrog med V-Bunn og hard chine. Akterspeilet er innliggende med tumble home i fribord mot akterspeil. Baugen er kraftig utfallende. Dekket er flush med vindskjerm og semi hard top.
Skroget er bygget på spanter med mahogny hud, all mahogny er Sipo mahogny. Bunnen er bygget av Gaboon plater som er limt til spant og stringers. Huden under vannlinjen er overlagt med e-glass i epoxy. Det er arrangert nødvendig antall steglister på bunn. Akterspeilet er bygget av Gaboon finer under badeplattform. Badeplattform er bygget som integrert del av akterspeil.

Dekk.

Dekket legges på laminerte bjelker av mahogny. På bjelkene legges subdekk av gaboon finer. Denne er overflatebehandlet med syreherdende lakk og danner himling inne under fordekket, farge etter kundens ønsker. Dekket legges av teakstav ca 7 x 60mm, margplanker og skandekk legges av mahogny. Det monteres rustfri pulpit med åpning forut på fordekket. Det arrangeres håndrekke av rfr stål langs hardtop for enkel passasje.
Det arrangeres 6 pullere der midtskipspullertene er av nedfellingstype. Det monteres nødvendig antall halegatt og slitelist for å hindre gnag fra fortøyninger.
Det monteres 5 fenderkroker på hver side av båten.

Innredning.

Innredningen bygges av mahogny kryssfiner og heltre. Alle dører lages som kontrakilte fyllingsdører med kryssfiner fyllinger. Alle skuffer og dører arrangeres med mini Push lock låser med chrome knotter. Alle beslag og hengsler i innredning i crhrome/rfr utførelse. Innredningen er oppdelt som følger; Forpigg med luke fra fordekk, drenert som fortøynings og gassboks.
Forlugar med køyebenk på hver side trukket med møbelstoff etter kundens ønske. Hyller over sete begge sider. På BB side er arrangert toalettrom. Her finnes håndvask m kaldt vann. Elektrisk toalett samt nødvendig skaplass.
SB side vis a vis toalettrom er arrangert stort klesskap med hengemuligheter samt skuffeseksjon. Det er luke med glass i fordekket for naturlig lys og ventilasjon, denne danner også rømningsvei.
Trinn opp til cockpit.

Cockpit.

Cockpiten er rommelig og båtens hovedoppholdssted. Denne er skjermet av gedigen vindskjerm av Mahogny samt delvis dekket av targabøyle og hardtop. Det er arrangert gedigen kalesjeluke i hardtop for godværsbruk. Det leveres kalesje i hardtop og over cockpit akter, farge etter kundens ønske.
SB side forut er arrangert førerplass med enkelt sete og god ergonomi for fører mht. ratt motorkontroll og instrumentering, detaljer om dette avtales med kunde underveis. BB side er arrangert salong med L eller U sete etter kundens ønske, salongen er hevet på sokkel for å gi tilfredsstillende sikt forover. Sofa trekkes med skai, stoff eller hud etter kundens ønske. Bordet er fast montert men har klaff som kan slås ned for enklere passasje. Bordet har stuverom i midten

Aktenfor førerplass på SB er det en enkel pantryseksjon langskips, her finnes kjøleskap, vask med trykkvann samt 2 bluss gass kokeapparat, nødvendig skuffe og skapplass.

Akter i cockpit er arrangert sittebenk og enkel leider SB og BB for adkomst til skandekk. Skroget i cockpit er garnert med mahogny kryssfiner der det ikke er møbler og innredning.

Dørken i cockpit er teak med nater som dekkene for øvrig. Dørken leveres oljet.

Maskineri og utrustning.

Båten er utrustet med en Volvo D6-310/DP hovedmotor som yter 298 hk på propelleren ved 3500 rpm. Motoren er ferskvannskjølt, montert på gummilabber (forkant). Motoren er levert med power trim, elektronisk gir gasskontroll samt servostyring.
2 stk Racor FG 500 eller tilsvarende brennoljefilter m velgeventil.
Det arrangeres store luker for god tilkomst til hovedmotor og tilhørende systemer. Maskinrommet isoleres med 50 mm Porolon lydfelleskum.

Kapasiteter:
2 stk rfr brennoljetanker på til sammen 500l
1 stk rfr vanntank 100 liter
1 stk rfr septiktank m ejektortømming ca 60 liter
Dieseltanker fylles fra SB side.
Ferskvann samt tømming av septik BB side.
1 stk elektrisk lensepumpe m automatikk og man override.
2 stk manuelle lensepumper.
1 sett rustfrie elektrohydrauliske trimflaps for båten.
1 Hydroforpumpe 12 v
1 Defroster 10 kw m 4 uttak i båten.
1 Kvalitets vindusvisker med kraftig arm.
1 Vindusspyler m. tank og pumpe for frontvindu.
2 Batterier a 115A 1 for start og 1 for forbruk montert i kasse med lufting.
1 stk batterilader for vedlikeholdslading 15 A m 2 uttak.
1 stk fordelingstavle m aut. sikring og brytere til 12 V underfordeling.
Det installeres nødvendig antall lyspunkt av krom utførelse i himlinger i forlugar og bad. Samme under targabøyle og hardtop i cockpit.
1 stk diodesplitter for lading av 2 batteribanker.
1 stk landstrøminntak med uttak for batterilader samt 3 stk stikk kontakt. uttak i båten. Det leveres 25 meter landstrømskabel.
Lanterner SB, BB, Akter og topp samt anker i RFR. utførelse.
Det leveres RDS radio og CD spiller av bilstereo type med høytalere i cockpit og forlugar.
Rustfri pulpit fra akterkant vindskjerm og forut.
Rustfrie fortøyningsbeslag og halegatt, 2 akter, 2 midtskips og 2 på fordekk.
Flaggstangholder, flaggstang av mahogny på akterspeil.

Overflatebehandling.

Båten leveres med transparent lakkfinish på hele skroget. Dette behandles med Aeropoxy og slipes og lakkes med 2 komponent Polyuretan lakk. Teakdekk kan leveres ubehandlet eller epoxy og lakkbehandlet som skroget øvrig.
Interiøret under dekk leveres lakkert med syreherdende møbellakk.

Båten leveres bunnsmurt og prøvekjørt ved vår kai i Norheimsund.